Turgut Özal Gençlik Merkezi yıl sonuna hazırlanıyor

Malatya Büyükşehir Belediyesi, gençlere yönelik yatırımlarını aralıksız sürdürüyor.

22 Haz 2026 - 16:50 YAYINLANMA

Malatya Büyükşehir Belediyesi, gençlere yönelik yatırımlarını aralıksız sürdürüyor.


Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er’in "Malatya’yı spor ve kütüphaneler şehri yapacağız" vizyonu doğrultusunda hayata geçirilen yaklaşık 4 milyar liralık gençlik ve spor yatırımları kapsamında inşa edilen Turgut Özal Gençlik Merkezi’nde çalışmalar hızla ilerliyor. Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın destekleriyle Malatya Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımı sürdürülen merkezde incelemelerde bulunan Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er, yaklaşık üç ay önce temeli atılan projenin yüzde 60 seviyesine ulaştığını belirtti.



Başkan Er, yıl sonuna kadar tamamlanması hedeflenen merkezin, gençlerin eğitimden spora, sosyal ve kültürel faaliyetlerden kişisel gelişime kadar birçok alandaki ihtiyacına cevap verecek önemli bir yaşam alanı olacağını söyledi. Toplam 6 bin metrekarelik alana sahip olan tesisin 5 bin 200 metrekarelik bölümünün kapalı kullanım alanından oluştuğunu belirten Başkan Er, merkezde kütüphane, çocuklar için beceri atölyeleri, kafeterya ve kadınlara yönelik el sanatları ile meslek edindirme kurslarının yer alacağını ifade etti.


Gençlerin geleceğine yatırım yapmaya devam ettiklerini vurgulayan Başkan Sami Er, "Gençlerimizin kendilerini geliştirebilecekleri, güvenli ve modern bir yaşam alanını Malatya’mıza kazandırıyoruz. Çocuklarımız burada eğitim alacak, kitaplarla buluşacak, çeşitli atölyelerde yeteneklerini geliştirecek. Kadınlarımız ise açılacak kurslarda hem meslek edinecek hem de sosyal hayata daha aktif katılma imkânı bulacak. Turgut Özal Gençlik Merkezi’ni yıl sonuna kadar tamamlayarak hizmete açmayı hedefliyoruz. Şimdiden Malatya’mıza ve Turgut Özal Mahallemize hayırlı olmasını diliyorum. Malatya için durmadan çalışıyor, aynı hız ve tecrübeyle yatırımlarımızı hayata geçirmeye devam ediyoruz." dedi.



Tesise 2 bin metrekarelik yeşil alan kazandırılacak


Başkan Er, gençlik merkezinin tamamlanmasının ardından çevre düzenlemesi kapsamında önemli bir yeşil alan çalışmasının da gerçekleştirileceğini belirterek, "Merkezin yanında bulunan yaklaşık 2 bin metrekarelik alanın mülkiyet sorununu çözüyoruz. Bu alanı da projeye dahil ederek mahalle sakinlerimizin dinlenebileceği, çocuklarımızın güvenle vakit geçirebileceği yeşil bir yaşam alanına dönüştüreceğiz" diye konuştu.



"Böyle bir hizmet mahallemiz için büyük kazanım"


Turgut Özal Mahalle Muhtarı Cebrail Yılmaz da uzun yıllardır atıl durumda bulunan alana böylesine önemli bir yatırım yapılmasından duyduğu memnuniyeti dile getirerek, "12 yıldır muhtarlık yapıyorum. Bu alan yıllardır kullanılmıyordu. Mahallemizin en önemli ihtiyaçlarından biri olan bu gençlik merkezini hayata geçirmek Büyükşehir Belediye Başkanımız Sami Er’e nasip oldu. Gençlerimiz burada eğitim alacak, kadınlarımız kurslardan faydalanacak, çocuklarımız ise kütüphane ve oyun alanlarında güvenli bir ortamda vakit geçirecek. Mahallemize böylesine değerli bir eser kazandıran Başkanımız Sami Er’e ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum" şeklinde konuştu.

Kaynak :
İHA

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: